fbpx

METODIKA POVIJESTI

Osnovna škola

Digitalni alati u nastavi povijesti – primjeri

Budući da se nastava povijesti nužno mora prilagođavati suvremenim zahtjevima što podrazumijeva bitno drugačiji način prenošenja znanja od onog na koji je većina današnjih...

Faraonka koja nije Kleopatra uči nas o egipatskoj religiji

Kao izvor osnovnih informacija o povijesnim temama u osnovnoj školi, osobito u nižim razredima, vrlo su popularni kratki video sadržaji. Takva forma učenja bliska...

Kako i zašto je čovjek počeo pisati

Video materijal kroz kratku te vizualno privlačnu formu omogućuje učenicima da otkriju kako su nastala prva pisma, a kako bi učenje obuhvatilo i više...

Wakelet – digitalni alat u koji su se zaljubili učitelji diljem...

Tijekom pandemije neki digitalni alati su se pokazali višestruko korisni. Jedan od tih alata je Wakelet. Wakelet je besplatna digitalna platforma koja omogućava čuvanje...

Atena i Sparta – usporedba

'Mi' i 'Oni'; povezuje li nas više sličnosti ili razdvaja razlika - dilema svih ljudskih kultura, od antike do danas. Svaki učitelj povijesti će se...

Austrijska, ugarska ili zajednička – kako je bila uređena Monarhija u...

Kako i zašto je u relativno kratkom razdoblju u drugoj polovici 'dugog' 19. stoljeća podunavska Monarhija često mijenjala svoja uređenja? Video materijal u kratkoj i...

Wakelet – digitalni alat u koji su se zaljubili učitelji diljem...

Tijekom pandemije neki digitalni alati su se pokazali višestruko korisni. Jedan od tih alata je Wakelet. Wakelet je besplatna digitalna platforma koja omogućava čuvanje...

MINECRAFT u nastavi povijesti: Kameno doba, Egipat, Kreta i srednjovjekovno selo

Minecraft je popularna igrica koju djeca već cijelo desetljeće obožavaju igrati. Većina djece pravi su stručnjaci u ovoj igri pa je ovaj način nastave idealan da pokažu svoje znanje u gradnji, ali i da nauče nešto novo.

PRIČA O POVIJESTI uz 4 citata i Munchovog Historiena: Metodička vježba

Kada bismo učenike i studente, povjesničare, liječnike i pravnike, biologe i političare, IT-evce i novinare, zamolili da nam kažu što je povijest, vjerojatno bi baš svaki od njih barem mrvicu ozbiljno zastao. Neki bi dali poluduhovit i nadasve kreativno oštrouman odgovor kako se radi o kulturno-zabavnoj disciplini. Drugi bi vjerojatno odgovor sklepali od parafraze neke od gomile rečenica koje su u trenucima prošlosti već bili izrekli mudrošću dobrostojeći pojedinci.

STRIP o hrvatskim junacima: Metodička vježba

Za nastavu na daljinu može se izraditi strip kao što je "Postanak Osmanskog Carstva", a učenicima se uz pitanja definiranih pomoću vlastitih ishoda, može zadati i zadatak da sami izrade strip o primjerice hrvatskim junacima kao što su Nikola Šubić Zrinski, Nikola Jurišić, Petar Kružić, Tomo Erdody. Strip možete izraditi pomoću Pixtona.

Metodička vježba: Ustaški režim i teror: Progoni i logori

Rad na izvorima namijenjen osmim razredima osnovnih škola i četvrtim razredima srednjih škola. Materijali se nalaze na Loomenu u sklopu tečaja "Povijest Roma". Materijali su namijenjeni učenicima koji žele znati više. 

Metodička vježba: Vreća artefakata: Mali arheolozi

Vježba "Vreća artefakata" primjerena je za sve razrede osnovne škole i podučavanje svih povijesnih razdoblja, od prapovijesti do 20. stoljeća. Ovisno o podučavanom razdoblju i nastavniku dostupnim sredstvima, mogu se koristiti razni artefakti, od suvenira-replika iz arheoloških i povijesnih muzeja, do uporabnih predmeta iz 20. stoljeća: starih telefona, razglednica, slika, poštanskih markica... Ako je moguće organizirati posjet muzeju, dio vježbe može se raditi u okviru terenske nastave na licu mjesta.