NASTAVNIK

POVIJESNA LEKTIRA: Mudri redovnik (2/5)

Donosimo novi nastavak tzv. povijesne lektire, kratke priče temeljene na stvarnim povijesnim osobama, događajima i okolnostima. Ovoga puta uranjamo u svakodnevicu u vrijeme srednjovjekovnog...

POVIJESNA LEKTIRA: Dva franačka vazala (1/5)

U današnjem digitalnom dobu suočavamo se sa sve većim izazovima u razvoju sposobnosti čitanja, posebno s razumijevanjem, kod učenika viših razreda osnovne škole. Iako...

Spas u predbožićni čas – blagdanske radionice za nastavu povijesti

Učiteljima i nastavnicima povijesti često izazov predstavlja zadnji tjedan polugodišta, kada su u nekim razredima već planirani sadržaji obrađeni i učenici ocjenjeni, u drugima...

METODIČKA PREPORUKA: Biti u Vukovaru 1991.

Obilježavanje Dana sjećanja na žrtve Domovinskog rata te Dana sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje 18. studenoga emotivan je trenutak, u prvom redu zato što...

NASTAVA POVIJESTI U RINGU: Može li povijest biti najzanimljiviji školski predmet?

  Jedna od tipičnih frustracija prosječnog učenika temelji se na vjerovanju kako svaki učitelj smatra da je upravo njegov predmet najvažniji, zbog čega ima nerealna...

PRIČA O PRAŠIMIRU – nastavne metode i što s njima? [1/3]

Pojmovna i koncepcijska zbrka nigdje u pedagogiji nije tako velika kao u metodici nastave. (Meyer 2005:74) Ako se prisjetite svojih školskih ili sveučilišnih nastavnika, svaki od...

Nastava uz umjetnu inteligenciju

Umjetna inteligencija kao dio svakidašnjice AI (artificial intelligence) ili UI (umjetna inteligencija) je područje računalne znanosti koje se bavi razvojem inteligentnih alata (strojeva, aparata, aplikacija)...

Je li ‘maca popapala’ velikosrpsku i jugoslavensku ideju?

Prema aktualnom Kurikulumu za nastavni predmet povijest (2019.), jedan od propisanih sadržaja za ostvarivanje odgojno – obrazovnih ishoda u sedmom razredu osnovne škole je naslovljen:...

Više nije novac ali i dalje vrijedi – kuna kao nastavno...

U trenutku kada je glavna tema svih razgovora aktualna konverzija službene hrvatske valute, donosimo diskurs viđenja kune kao nastavnog sredstva. Unatoč tome što kuna...
Naslovnica - djeca - png

Virtualna slikovnica: MIR JE PUT

Povijest je u medijskom diskursu osobito prisutna uoči i na dane državnih praznika. Kao javne ustanove, škole bi svakako trebale sudjelovati u educiranju i...

Koristite li studije slučaja u nastavi? Evo nekoliko prednosti, savjeta i...

Studija slučaja (case study) metodološka je strategija koja podrazumijeva odbacivanje kvantitativnog načina razmišljanja koji teži statističkoj generalizaciji te prelazak na kvalitativni način razmišljanja drugačijeg...

Naša autorica Nikolina Golub među petstotinjak najboljih – “Ne inzistiram na...

Nikolina Golub, učiteljica povijesti Osnovne škole Klinča Sela ove je godine nagrađena kao jedna od 513 najboljih odgojno-obrazovnih djelatnika u 2021./2022. godini. U nastavi ne inzistira na učenju godina, uvijek povezuje gradivo iz povijesti s aktualnim događajima, puno pažnje poklanja lokalnoj povijesti te u školi organizira obilježavanje državnih praznika (Dan sjećanja na žrtve Vukovara i Dan državnosti) na kreativne načine.