fbpx

METODIKA POVIJESTI

Naša autorica Nikolina Golub među petstotinjak najboljih – “Ne inzistiram na...

Nikolina Golub, učiteljica povijesti Osnovne škole Klinča Sela ove je godine nagrađena kao jedna od 513 najboljih odgojno-obrazovnih djelatnika u 2021./2022. godini. U nastavi ne inzistira na učenju godina, uvijek povezuje gradivo iz povijesti s aktualnim događajima, puno pažnje poklanja lokalnoj povijesti te u školi organizira obilježavanje državnih praznika (Dan sjećanja na žrtve Vukovara i Dan državnosti) na kreativne načine.

Utjecaj bolesti na povijest – metodička vježba

Primjer metodičke vježbe u kojoj učenici proučavaju osnovne podatke o tri izabrane velike povijesne epidemije te pokušavaju donijeti zaključke o tome utječu li bolesti...

Google Earth u nastavi povijesti

Većina profesora povijesti ima problema kako učenicima što bolje vizualno prikazati neki prostor u kojem su se odvijali razni povijesni događaji. Povijesni atlasi nisu...

Kako smo oživjeli heroje Domovinskog rata

S današnjim danom započinje studeni, kojega bismo i službeno mogli nazvati mjesecom posvećenom smrti, budući da se upravo u tom mjesecu obilježavaju dva državna...

Borba za građanska prava na rimski način

Jednostavan i slikovit prikaz društva u antičkom Rimu prikladan kao pomoćni nastavni materijal pri obradi teme Rimsko društvo i svakodnevica   Učenici u suvremenom svijetu su...

Digitalni alati u nastavi povijesti – primjeri

Budući da se nastava povijesti nužno mora prilagođavati suvremenim zahtjevima što podrazumijeva bitno drugačiji način prenošenja znanja od onog na koji je većina današnjih...

Koristite li studije slučaja u nastavi? Evo nekoliko prednosti, savjeta i...

Studija slučaja (case study) metodološka je strategija koja podrazumijeva odbacivanje kvantitativnog načina razmišljanja koji teži statističkoj generalizaciji te prelazak na kvalitativni način razmišljanja drugačijeg...

Špageti-vestern, Tik-Tok i interaktivne igre učenika Prirodoslovne škole Vladimira Preloga: refleksivno...

  Pomoću tri metode možemo naučiti mudrost: refleksijom, koja je najplemenitija, oponašanjem, koje je najlakše i iskustvom, koje je najteže. Konfucije Brojni teoretičari odgoja i obrazovanja...

Utjecaj bolesti na povijest – metodička vježba

Primjer metodičke vježbe u kojoj učenici proučavaju osnovne podatke o tri izabrane velike povijesne epidemije te pokušavaju donijeti zaključke o tome utječu li bolesti...

Wakelet – digitalni alat u koji su se zaljubili učitelji diljem...

Tijekom pandemije neki digitalni alati su se pokazali višestruko korisni. Jedan od tih alata je Wakelet. Wakelet je besplatna digitalna platforma koja omogućava čuvanje...

MINECRAFT u nastavi povijesti: Kameno doba, Egipat, Kreta i srednjovjekovno selo

Minecraft je popularna igrica koju djeca već cijelo desetljeće obožavaju igrati. Većina djece pravi su stručnjaci u ovoj igri pa je ovaj način nastave idealan da pokažu svoje znanje u gradnji, ali i da nauče nešto novo.

PRIČA O POVIJESTI uz 4 citata i Munchovog Historiena: Metodička vježba

Kada bismo učenike i studente, povjesničare, liječnike i pravnike, biologe i političare, IT-evce i novinare, zamolili da nam kažu što je povijest, vjerojatno bi baš svaki od njih barem mrvicu ozbiljno zastao. Neki bi dali poluduhovit i nadasve kreativno oštrouman odgovor kako se radi o kulturno-zabavnoj disciplini. Drugi bi vjerojatno odgovor sklepali od parafraze neke od gomile rečenica koje su u trenucima prošlosti već bili izrekli mudrošću dobrostojeći pojedinci.