fbpx

METODIKA POVIJESTI

Osnovna škola

MINECRAFT u nastavi povijesti: Kameno doba, Egipat, Kreta i srednjovjekovno selo

Minecraft je popularna igrica koju djeca već cijelo desetljeće obožavaju igrati. Većina djece pravi su stručnjaci u ovoj igri pa je ovaj način nastave idealan da pokažu svoje znanje u gradnji, ali i da nauče nešto novo.

Audiovizualni e-book: Lekcija “Osmansko Carstvo prema Hrvatskoj i Europi”

Audiovizualni e-book s lekcijom "Osmansko Carstvo prema Hrvatskoj i Europi" namijenjen je 6. razredima osnovnih škola.  Uz tekst, zvuk predavanja i slike, e-book je popraćen i videozapisima i igrama za ponavljanje gradiva. 

ESCAPE ROOM: Metodička igra “Hrvatska na prijelazu stoljeća”

...Ugodnu šetnju gradom prekidaju žandari. Odvode te u zatvor. Nema suđenja ni odvjetnika. Samo ti govore da si špijun i da je ban tako naredio. U zatvorskoj ćeliji susrećeš pravaša Josipa Gržanića. Pitaš ga zašto su ga zatvorili? On ti kaže da je nogom u stražnjicu udario bana Khuena Hedervariya. Dobio je šest mjeseci zatvora? Pričati o nasilnoj mađarizaciji Hrvatske. Ti znaš da je mađarizacija nametanje.........jezika*

ESCAPE ROOM: Metodička igra “Hladni rat” u Google Formsu

...Brzo si se spremio i krenuo na Kubu. Nitko ne smije znati gdje ideš i zašto. Znaš da je CIA 638 puta pokušala ubiti Castra. Prisjećaš se kako su mu čak stavili otrov u njegovu omiljenu marku cigare. Prvim avionom došao si do Floride. Pod okriljem noći, čamcem ćeš morati doploviti do Kube. Vedra je noć. Samo Mjesec ti pravi društvo. Razmišljaš o Hladnom ratu i kako je sve započelo...

STRIP o hrvatskim junacima: Metodička vježba

Za nastavu na daljinu može se izraditi strip kao što je "Postanak Osmanskog Carstva", a učenicima se uz pitanja definiranih pomoću vlastitih ishoda, može zadati i zadatak da sami izrade strip o primjerice hrvatskim junacima kao što su Nikola Šubić Zrinski, Nikola Jurišić, Petar Kružić, Tomo Erdody. Strip možete izraditi pomoću Pixtona.

Kromanjonac si i ti! Metodička vježba ‘Crtam k’o kromanjonac!’

KROMANJONSKA HIMNA Kromanjonci smo mi! Iz Afrike došli smo svi. Kameno oružje imamo. Koplje iz daljine bacamo. Živimo u špiljama. Crtamo po zidovima. Lovimo životinje, skupljamo bobice. Pokapamo svoje mrtve. Pravimo božice bez puno...

MINECRAFT u nastavi povijesti: Kameno doba, Egipat, Kreta i srednjovjekovno selo

Minecraft je popularna igrica koju djeca već cijelo desetljeće obožavaju igrati. Većina djece pravi su stručnjaci u ovoj igri pa je ovaj način nastave idealan da pokažu svoje znanje u gradnji, ali i da nauče nešto novo.

PRIČA O POVIJESTI uz 4 citata i Munchovog Historiena: Metodička vježba

Kada bismo učenike i studente, povjesničare, liječnike i pravnike, biologe i političare, IT-evce i novinare, zamolili da nam kažu što je povijest, vjerojatno bi baš svaki od njih barem mrvicu ozbiljno zastao. Neki bi dali poluduhovit i nadasve kreativno oštrouman odgovor kako se radi o kulturno-zabavnoj disciplini. Drugi bi vjerojatno odgovor sklepali od parafraze neke od gomile rečenica koje su u trenucima prošlosti već bili izrekli mudrošću dobrostojeći pojedinci.

STRIP o hrvatskim junacima: Metodička vježba

Za nastavu na daljinu može se izraditi strip kao što je "Postanak Osmanskog Carstva", a učenicima se uz pitanja definiranih pomoću vlastitih ishoda, može zadati i zadatak da sami izrade strip o primjerice hrvatskim junacima kao što su Nikola Šubić Zrinski, Nikola Jurišić, Petar Kružić, Tomo Erdody. Strip možete izraditi pomoću Pixtona.

Metodička vježba: Ustaški režim i teror: Progoni i logori

Rad na izvorima namijenjen osmim razredima osnovnih škola i četvrtim razredima srednjih škola. Materijali se nalaze na Loomenu u sklopu tečaja "Povijest Roma". Materijali su namijenjeni učenicima koji žele znati više. 

Metodička vježba: Vreća artefakata: Mali arheolozi

Vježba "Vreća artefakata" primjerena je za sve razrede osnovne škole i podučavanje svih povijesnih razdoblja, od prapovijesti do 20. stoljeća. Ovisno o podučavanom razdoblju i nastavniku dostupnim sredstvima, mogu se koristiti razni artefakti, od suvenira-replika iz arheoloških i povijesnih muzeja, do uporabnih predmeta iz 20. stoljeća: starih telefona, razglednica, slika, poštanskih markica... Ako je moguće organizirati posjet muzeju, dio vježbe može se raditi u okviru terenske nastave na licu mjesta.